お弁当の思い出

新学期に入りお弁当を作り始めた方も多いと思います。

私が思い出されるお弁当の一番は

腐ったたけのこご飯です。高校生の時昼食時直前に事務の方が飛んで教室にこられ「○○さんお弁当食べないでください」と言いながら売店で買ったパンを持ってこられました。その日は非常に暑い日でした。昼食時に私に持たせてくれたのと同じたけのこご飯を食べた母は、それが腐っていることに気づき急いで私に連絡をしてくれたようです。その時はとても恥ずかしかったのですが、お腹を壊さないようにと気遣ってくれたのだと後からしみじみ感謝しました。その後母になった私は子供に持たせたお弁当と同じ物を自分も必ず食べ、傷んでいないか確認をしていました。幸い子供の学校に連絡をとることは一度もありませんでしたが・・・・・・

コメントをお書きください

コメント: 2
  • #1

    Terrell Felipe (木曜日, 02 2月 2017 02:15)


    Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that it is really informative. I am going to watch out for brussels. I'll appreciate if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing. Cheers!

  • #2

    Ela Harwood (金曜日, 03 2月 2017 14:45)


    whoah this blog is magnificent i like studying your articles. Stay up the good work! You already know, many persons are looking around for this info, you can aid them greatly.